خدمات پرسل
  • قیمت سرویس‌ها و تجهیزات
  • بررسی وضعیت دسترسی به +ADSL2
  • شیوه استفاده از خدمات +ADSL2
  • تعرفه خدمات تلفن (Voice)
  • ShatelTalk
  • تلفن ثابت (POTS)
  • ATA, IP-Phone, IAD
  • راهنمای کد تماس کشورها
  • شیوه استفاده از خدمات پهنای باند

پهنای باند

ارایه‌ی خدمات پهنای باند به سازمان‌ها و شرکت‌ها یکی دیگر از خدماتی‌ست که گروه شرکت‌های پرسل برای سهولت استفاده کاربران از اینترنت و امکان برقراری ارتباط میان نقاط مختلف جغرافیایی و مراکز و دفترهای مختلف سازمان‌ها به آنان ارایه می‌کند.
با استفاده از این خدمات، شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند به صورت دایمی از خدمات اینترنت پرسرعت و دستاوردهای آن بهره‌مند شوند.
مهم‌ترین ویژگی‌هایی که خدمات پهنای باند پرسل را از خدمات مشابه شرکت‌های همکار متمایز می‌کند عبارت‌اند از:

  • • دارای بیش‌ترین پهنای باند اینترنت کشور
  • • دارای متنوع‌ترین مسیرهای بین‌المللی دریافت پهنای باند اینترنت از شرکت ارتباطات زیرساخت با تجهیزات جایگزین (Redundant)
  • • دارای شبکه‌ی انتقال پهنای باند با ده‌ها گیگابیت برثانیه ظرفیت به همه‌ی استان‌های کشور با مسیرهای پشتیبان
  • • استقرار مرکز تماس در ۳۰ استان کشور و پاسخ‌گویی ۲۴ ساعته
  • • خدمت رسانی به مشتریان پهنای باند از طریق مرکز تماس اختصاصی (و Hot Line) به صورت ۲۴ ساعته
  • • مدیریت شبکه با حدود ۱۰۰ نیروی انسانی دانش آموخته و کارآزموده‌ی مستقر در NOC و دویست نفر نیروهای نگه‌داری شبکه در دفتر مرکزی
  • • افتخار ارایه‌ی سرویس به حدود یک هزار سازمان و موسسه و همچنین تامین پهنای باند شبکه‌ی مخابراتی نیمی از استان‌های کشور
  • • دارای ضریب دسترسی شبکه به مراتب بالاتر از الزامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
  • • پایین بودن ریسک حملات (همچون DDoS) با استفاده از راهکارهای بین‌المللی برای حملات به شبکه
  • • مناسب بودن تجربه‌ی مشتریان (User Experience) از طریق راهکارهای مختلف شبکه (Network Optimization)
  • • ارایه‌ی خدماتی همچون DNS برای مشتریان پهنای باند اینترنت برای بهبود تجربه‌ی مشتریان

ارایه‌ی خدمات از طریق بی‌سیم (Wireless)، یکی دیگر از شیوه‌هایی‌ست که گروه شرکت‌های پرسل، خدمات پهنای باند خود را از طریق آن ارایه می‌دهد. این بخش از خدمات، در تمام مناطقی که امکان استفاده از سیم وجود ندارد و یا فاصله‌ی مشتری از مراکز مخابراتی به قدری است که برقراری ارتباط با سیم برای مشتری مقدور نیست، قابل ارایه است.

افزون بر این، مشتریانی که به پهنای باند بیش‌تری نیاز دارند یا مایل نیستند کاربری خط تلفن خود را تغییر دهند، می‌توانند با استفاده از این خدمات به پهنای باند دلخواه و مورد نیاز خود دسترسی یابند. در این روش با استفاده از باندهای فرکانسی مشخص، ارتباط هوایی بین پرسل و سازمان مشتری برقرار می‌شود.


گفتنی‌ست، باندهای فرکانسی که پیش از این برای برقراری ارتباط هوایی مورد استفاده قرار می‌گرفته است، باندهای فرکانسی ۲٫۴ و ۵٫۸ گیگاهرتز هستند که به دلیل استفاده‌ی بیش از حد در حال اشباع ظرفیت هستند. بر این اساس، برای ارایه‌ی خدمات با بهترین کیفیت ممکن و برطرف ساختن مشکل یاد شده، گروه شرکت‌های پرسل، باندهای فرکانسی مشخصی را به صورت اختصاصی در اختیار گرفته است و خدمات بی‌سیم خود را از طریق باندهای اختصاصی یاد شده به مشتریان ارایه می‌کند.

پرسل، با در اختیار گرفتن فرکانس‌های دیگر، علاوه بر فرکانس‌های یاد شده، و به‌دست آوردن مجوز رسمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای استفاده از این فرکانس‌ها، لینک‌های Wireless را بدون پارازیت و نویز و به شکلی نوین در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. مزیت اصلی، فراهم آوردن لینک‌‌های بسیار پایدار و با کیفیت برای مشتریان است که نیاز به نگه‌داری و پایش فرکانس وجود ندارد. در حقیقت مشکلات ناشی از تداخل فرکانسی که همواره در تهران و شهرهای بزرگ ایران مشکل‌ساز بوده است، برای مشتریان برطرف خواهد شد.



چگونگی برقراری ارتباط در روش بی‌سیم (wireless)


برقراری ارتباط میان مراکز و یا نقاط جغرافیایی مختلف شرکت‌ها و سازمان‌ها در روش بی‌سیم، به‌صورت زیر انجام می‌شود:

  • ایجاد کانال ارتباطی از طرف پرسل

    برای برقراری ارتباط هوایی بین دو نقطه مختلف، باید خط دید مستقیم (Line of Sight یا LOS) بین شرکت سرویس‌دهنده و سازمان مشتری وجود داشته باشد. شرکت پرسل این امکان را با نصب دکل‌هایی در نقاط حضور خود (POPSiteها) فراهم کرده است. به این ترتیب امکان برقراری ارتباط با تعداد بیش‌تری از مشتریان در نقاط جغرافیایی متعدد به‌وجود می‌آید.

  • کنترل تداخل فرکانسی با دیگر مراکز

    پس از ایجاد کانال ارتباطی، باید اطمینان حاصل شود که ظرفیت فرکانس مورد نظر اشباع نشده است و تداخل فرکانسی با مراکز دیگر نیز وجود ندارد. به‌دلیل استفاده اختصاصی پرسل از باندهای فرکانسی ویژه، این مشکل تا حد زیادی پیش‌بینی و برطرف شده است.

  • دریافت امواج در محل سازمان مشتری

    همچنان که پیش از این اشاره شد، برای دریافت امواج ارتباطی باید نقطه‌ی دید مستقیم میان سرویس‌دهنده و سرویس‌گیرنده موجود باشد. بسته به محل قرارگیری سازمان مشتری، گاه این ارتباط بدون نیاز به دکل در محل مشتری و گاه با استفاده از دکل در محل برقرار می‌شود. یک آنتن و یک گیرنده‌ی رادیویی نیز برای دریافت این امواج و برقراری ارتباط به‌کار گرفته می‌شود.


    در مواقعی که امکان برقراری دید مستقیم (LOS) وجود نداشته باشد، با استفاده از تجهیزات ویژه امکان استفاده از روش (NLOS) فراهم می‌شود. در این روش با وجود نبود دید مستقیم، ارسال پهنای باند برای مشتری ممکن خواهد بود. اما این پهنای باند محدود است و پهنای باند بسیار زیاد قابل ارسال نخواهد بود. در این روش به‌طور معمول پهنای باند به چند مگابایت بر ثانیه می‌رسد.


    پس از برقراری این ارتباط سازمان مشتری می‌تواند به‌طور شبانه‌روزی و آنلاین از خدمات اینترنت با سرعتی هزاران برابر روش Dial Up بهره‌مند شود. در این روش متناسب با پهنای باند خریداری شده امکان برقراری ارتباط هم‌زمان برای ده‌ها کاربر و ارتباط شبکه‌ای کاربران در نقاط جغرافیایی مختلف و حتی در ساختمان‌ها و شهرهای جدا از یکدیگر به‌وجود می‌آید. در حال حاضر مشتریان و سازمان‌های متعددی از جمله ISPها و ISDPها (سازمان‌های بزرگ دولتی و خصوصی) در سراسر نقاط کشور از این بخش از خدمات گروه شرکت‌های پرسل استفاده می‌کنند و از پشتیبانی همه‌جانبه و اختصاصی پرسل بهره‌مند می‌شوند.


  • ویژگی‌های خدمات بی‌سیم پرسل

    مهم‌ترین ویژگی‌های خدمات پهنای باند بی‌سیم پرسل را می‌توان به‌صورت زیر برشمرد:

    • امکان استفاده مداوم از خدمات اینترنت با سرعتی هزاران برابر خدمات Dial Up
    • استفاده از پهنای باند اختصاصی با سرعت دریافت و ارسال برابر و نابرابر بر اساس انتخاب سرویس
    • ارتباط میان بخش‌های مختلف سازمان و در ساختمان‌های جدا از یک‌دیگر
    • امنیت داده‌ها و اطلاعات مشتری
    • بهره‌مندی از پشتیبانی اختصاصی ۲۴ ساعته و خدمات نظارت و کنترل همیشگی کیفیت خدمات
    • استفاده از باندهای فرکانسی اختصاصی برای ارایه‌ی خدمات
    • نقاط حضور (POP Siteها) متعدد برای ارایه‌ی خدمات به تعداد بیش‌تری از مشتریان

استفاده از خدمات پهنای باند، امکانات زیادی را در اختیار شرکت‌ها و سازمان‌ها قرار می‌دهد که آگاهی از آن‌ها می‌تواند به انتخاب این دسته از خدمات و به کارگیری آن‌ها یاری رساند. در این جا، برخی از این ویژگی‌ها نام برده می‌شود:

  • دسترسی همیشگی به اینترنت بدون شماره‌گیری و قطع شدن ارتباط
  • داشتن ارتباط میان شرکت‌ها و واحدهای زیرمجموعه و مراکز و نمایندگی‌ها
  • وجود سیستم نظارت و پایش همیشگی و بهره‌مندی از خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته به کمک ابزارهای مجهز و کارآمد
  • استفاده از مجهزترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات سخت‌افزاری به منظور برقراری ارتباط
  • بهره‌مندی از خدمات با کیفیت بالا بدون نیاز به پی‌گیری‌های مخابراتی
  • تامین امنیت داده‌ها و محرمانه ماندن اطلاعات
  • مانیتورینگ سازمان توسط دوربین‌های امنیتی

پرسل با در اختیار داشتن نیروی فنی مجرب و تجهیزات مدرن و پیشرفته، خدمات پهنای باند با کیفیت و منحصر به فردی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. دلایل انتخاب پرسل به‌عنوان ارایه‌کننده‌ی خدمات پهنای باند را می‌توان به‌صورت زیر بیان کرد:

  • ارایه مشاوره در پیاده‌سازی خدمات پهنای باند (اشاره به مجوز ISDP برای دیگر استان‌های کشور)

    پرسل برای ارایه‌ی خدمات پهنای باند، مشتریان را با ارایه‌ی مشاوره‌های سودمند یاری می‌کند. مشتریان در صورت نیاز می‌توانند پیش از دریافت خدمات مورد نظر خود از مشاوره‌های پرسل بهره‌مند شوند.

  • پوشش مناسب بیش‌تر نقاط تهران

    امکان ارایه خدمات پهنای باند با ظرفیت بالا در بیش‌تر نقاط تهران به یکی از روش‌های باسیم و یا بدون سیم از مهم‌ترین ویژگی‌های خدمات پهنای باند پرسل است.

  • چابکی و انعطاف‌پذیری

    نیروی جوان و خلاق پرسل، با بهره‌گیری از دانش نوین و فراگیری فناوری‌های جدید و با فرهنگ رایج انتقادپذیری در سازمان به مجموعه‌ای چابک و انعطاف‌پذیر تبدیل شده‌اند. این چابکی و انعطاف‌پذیری زمینه‌های مناسبی را برای بالا بردن کیفیت خدمات و پاسخ‌گویی به موقع به نیازهای مشتریان فراهم آورده است.


    همه‌ی مشتریان خدمات اختصاصی (dedicated) می‌توانند از پهنای باند خریداری شده‌ی خود به‌صورت کامل استفاده کنند.

  • تامین امنیت داده‌ها و محرمانه ماندن اطلاعات

    پرسل با استفاده از تجهیزات ویژه، تمامی مشتریان خود را از نفوذ ویروس‌ها، ورم‌ها و اسپم‌ها محفوظ نگاه می‌دارد. همه‌ی پورت‌هایی که از طریق آن احتمال نفوذ ویروس‌ها و ورم‌ها وجود دارد به کمک این تجهیزات مسدود می‌شود و به تمام مشتریانی که مشکلاتی از این دست دارند اطلاع داده می‌شود تا به سرعت برای رفع مشکل خود توسط کارشناسان پرسل اقدام کنند.

  • امکان ارایه خدمات در سراسر کشور

    امکان ارایه خدمات در سراسر کشور از جمله ویژگی‌های خدمات پهنای باند پرسل ا‌ست. مشتریان در هر نقطه از کشور می‌توانند از خدمات پهنای باند پرسل بهره‌مند شوند.

  • وجود سیستم نظارت و پایش همیشگی

    پرسل با استفاده از مجهزترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات سخت‌افزاری به‌صورت همیشگی بر خدمات مشتریان پهنای باند نظارت دارد. همچنین مانیتورینگ سازمان توسط دوربین‌های امنیتی سبب می‌شود تا وضعیت ارایه‌ی خدمات به مشتریان همواره تحت کنترل باشد.

  • بهره‌مندی از خدمات با کیفیت بالا بدون نیاز به پی‌گیری‌های مخابراتی

    پرسل با انجام پی‌گیری‌های مخابراتی برای مشتریان علاوه بر این که زمان عملیاتی شدن سیستم را کاهش می‌دهد، خدمات خود را با بالاترین کیفیت به مشتریان ارایه می‌کند.

  • قیمت مناسب در مقایسه با کیفیت خدمات ارایه شده

    کاهش قیمت تمام شده با حفظ کیفیت از جمله ویژگی‌های خدمات پهنای باند پرسل است. با توجه به حجم بالای مشتریان پهنای باند پرسل، امکان ارایه سرویس اختصاصی با قیمت مناسب برای مشتریان ایجاد شده است.

  • بهره‌مندی از خدمات پشتیبانی فنی و مانیتورینگ شبانه‌روزی

    تیم پشتیبانی فنی گروه شرکت‌های پرسل به صورت شبانه‌روزی و در تمام روزهای سال خدمات مشتریان پهنای باند را کنترل می‌کنند. اعضای این تیم تلاش می‌کنند با پاسخ‌های به موقع به درخواست‌ها و مشکلات مشتریان امکان ارایه‌ی خدمات در کوتاه‌ترین زمان ممکن را برای آنان فراهم ‌سازند.